joi, 12 februarie 2009

53. „L - a făcut bine cu apă chioară“

Dacă pământenii vor redescoperi modul de a fi nemuritor,medicamentul - minune va fi apa vie; înseamnă că zeii ştiu rădăcina izvorului.

Aruncăm o piatră-n lac şi tot lacul vibrează: apa ar schimba forma.

Apa ce urcă din străfunduri prin ţevile pământului îşi schimbă permanent forma: bea apă numai din cascadă si vei deveni nemuritor! Apa care stă nu are informaţie de transmis. Apa de rouă călătoreşte, apa în fructe forfăie.

Apa care primeşte duh ... prin vibraţia creată de rostirea cuvântului

( care la început a fost ), cuvântul rostit peste ape ( noian de apă ).

Cuvântul trimis în apă: descântecul de diochi; nea Zăican folosea apă bună şi cuţit de argint mic, îl purta în chimir, avea compartiment special. Titlul face referire la un berbecuţ care a luat uitătură: aleargă flăcăule şi adu apă din Bâlcă“, şi tu aprinde un foc! se adresa ajutoarelor.

Să nu blestemi: trimite-l în buturugi care putrezesc şi e de-ajuns; puterea cea mare stă în rugăciune: să zici Tatăl Nostru de trei ori“.

Se întorcea cu faţa spre răsărit, se ruga şi făcea trei cruci.

Totuşi ce bombănea nu a putut descifra nimeni niciodată: cuţitaşul făcea cruci pe oglinda apei; rostea descântecul de trei ori şi , la sfârşit , adăuga trei cărbuni şi , tot de trei ori sufla peste apă.

Să-i faceţi cruce pe frunte cu apă, puneţi-i şi pe limbă şi să-l stropiţi de la cap spre coadă; dacă ,om trăi vom vedea urmaşii dumnealui - adăuga zâmbind“. „ Opriţi ceva apă şi stropiţi câinele ăl bătrân“.

Dacă ultimele descoperiri ce se referă la celula de apă nu au produs uimire, atunci aceste cuvinte au descris un eres. Berbecuţul s-a ridicat din iarbă, informaţia a fost primită de apă. Să ne grăbim încet!

Să fie bine!

Un comentariu:

carmen pantea spunea...

Iaca tot asa-mi descant si eu copiii de deochi. acelasi procedeu! descantatul nu se preda! ci se fura altfel n-are putere! multi ani m-am chinuit sa aud ce bolboroseste bunica din partea tatii si aveam douazeci de ani si nu stiam numai primele doua versuri si mai era cale lunga sa-l stiu tot. apoi cand a venit prima mea fata, cred ca, defapt sunt sigura ca bunica intentionat zicea descantecul mai rar sa-l aud si sa-l inteleg si eu pentru a-l "fura".

Ce mi s-a parut curios a fost faptul ca am vazut multe descantate facute de diferite persoane dar cel pe care-l descrieti Domnia Voastra si cel al bunicii mele sunt identice. si sunt zone total diferite!!!

cu siguranta originea lor este identica si s-a 'furat ' bine de ambele parti!

Am sa incerc sa vad cat de departe merge firul!

Doamne ajuta!