joi, 12 februarie 2009

55. Coincidenţă

Dacă plecăm dintr-un punct şi traiectoria deplasării noastre este desenul aflat mai jos, încheiem un ciclu prin revenirea în punctul iniţial: rombul din centrul imaginii (serafimul) este de neatins, şi,într-un fel, justifică deplasarea noastră ( de fapt - o reîntoarcere). Desenul ne transmite ideea acţiunii, echilibrarea prin contrarii,paralelism şi simetrii ; centrul - nedesemnat eliberează energia acumulată cândva, el este cel nevăzut dar fără de care nu se poate, el este virtual dar susţine în întregime realul, el este nenăscut dar şi nemuritor, nu poate fi cuprins cu mintea fiind fără sfârşit.













La Fundu, Peşterii – Nucu : semnul a fost trasat fără instrumente, apar cele patru triunghiuri, desenul este mai simplu: mesajul câştigă ( nu neapărat !). Un alt fel de mesaj – nu tocmai diferit. La fel: la Basarabi , la Şinca Veche, la Broscari.


7 comentarii:

Radu Oltean spunea...

Felicitari pentr ce faceti. Nici acum nu am reusit sa ajung la Nucu si Alunisu desi imi doresc de ani de zile...
Cum se mai poate azi ajunge? E greu?
Raspundeti-mi aici...

GRIGORE ROTARU spunea...

Domnule,
Triile mi-au hrarazit un imens privilegiu: m-am nascut ,am copilarit si am petrecut tineretea intr-un sat din zona; Camboru este un catun.
Daca plecati din Ploiesti ( un exemplu) - masina proprie - pana-n Patarlagele - sosea excelenta, urmeaza drum asfaltat ( prost!):Patarlagele - Colti ( 10 km), dinsus de scoala ( am fost elev 8 ani si prof, 6 ani)este Muzeul de chihlimbar.Trebuie sa vedeti Alunisul,la Broscari, daca masina este robusta(dacie sau ...)adica sa va indurati a o scoate pe drum neasfaltat si mergeti prin Carabusi, Camboru, Muscelul, Scaieni,Vavalugi, Fisici, Gavane, Nucu ( 20 km).La Colti, la centrul comunei intrebati : de Diana Gavrila (o fosta eleva ; formula A.S. 845), sau familia Nica ( fost director scoala - sotia fost custode muzeu, sau de Beganita( fosta invatatoare - sora mea).Cazare de o noapte gasiti aici la Colti: oricat ati grabi - parerea mea - nu se poate intr-o zi si fara o indrumare se pierde timp.
Sunteti mai tanar decat cei 4 copii ai mei( si ei oameni realizati) - spun asta pentru siguranta dv.: aveti ce vedea; daca ajungeti la Nucu - in minimasivul Dionisie - partea din fata- fotografiati pe
< Nefertiti > - o baba ( pe fata ei - o harta; nu prea am spus la multa lume aceasta.

GRIGORE ROTARU spunea...

Tariile mi-au harazit ...
Adrese :
1) ) http://picasaweb.google.com/rot.grigore
2) http://www.librarie.net/carti/119322/VESTIGII-RUPESTRE-SI-ALTE-LOCURI-MAGICE-DIN-
Muntii-Buzaului-Ilie ( d. Mandricel este prof. in Bozioru - am fost colegi un an - in 1974.
Sa fie bine!

3)O carte de Corneliu Stefan - tot despre rupestre.

Radu Oltean spunea...

Va multumesc foarte mult> Poate in primavara asa. sa se mai incalzeasca. O sa pastrez mesajul, eventual va mai scriu. Imi puteti da o adresa de mail sa va scriu direct? Sau scrieti-mi dvs la art.historia@gmail.com
Va multumesc

GRIGORE ROTARU spunea...

Poate reusiti ... a devenit... ati reusit sa intrati pe respectivele adrese, ne grabim cateodata si raman ziceri prolixe si celalalt isi pune intrebari...s-a rezolvat!
Denumirile folosite de mine nu sunt fictive, mai adaug cate un abtibild poeticesc dar locatiile sunt reale.
Va rog , salutati Molidul cel Rosu din fata Bisericutei lui Iosif - din partea mea. Sa fie numai bine !

GRIGORE ROTARU spunea...

Daca timpul va avea rabdare , atunci in primavara ne autocazam in Camboru si o sa cautam si un scorpion si nitel chihlimbar. Acum trebuie sa ies in oras: va ofer si alte amanunte mai tarziu.

Unknown spunea...

am reusit sa ajung si eu in zona, nu am vazut tot, dar ne-a purtat diana pe aripile luanei.
pietrele uriesilor puse una peste alta ascund izvoare pranice, triunghiuri ascunse ce se dezvaluie, poate, anul acesta, viitor.
pesti in piatra, sumer geometric transformat in cruce de malta... multe multe informatii.
energia locului diferita de cea din bucegi, dar tot datatoare de energii nebanuite.