duminică, 7 decembrie 2008

16. Gesturi, rituri, fenomene, obiecte,

Diogene Laertios spune despre Pitagora: „Încă de tânăr,era aşa de dornic de învăţătură, încât îşi părăsi ţara şi se iniţie în toate misteriile şi ritualurile, nu numai ale Greciei, ci şi ale ţărilor străine“. În Egipt a fost primit de însuşi faraonul Amasis, a învăţat limba egipteană, a călătorit la caldeeni şi la magi, în Creta, a coborât în Peştera Idei, a vizitat sanctuarele egiptene şi a învăţat doctrinele tainice cu privire la zei.

Vrei să fi apărat, binele să te înconjoare:

1) Neruşinat să nu fi cu nimeni.

2) Nu te îmbăta şi mănâncă puţin.

3) Lasă plăcerile trupeşti pentru iarnă şi nu pentru vară.

4) Cea dintâi mâncare să-ţi fie turtele din făină de grâu sau de orz.

Perceptele simbolice:

1) Să nu te aşezi pe baniţa de grâu.

2) Să nu mănânci inima.

3) Să nu păşeşti peste cumpăna unei balanţe.

4) Să nu ajuţi pe un om cu o sarcină la depunerea ei, ci la ridicarea ei.

5) Să-ţi stângi sul aşternutul de pe pat.

6) Să nu porţi un inel cu chipul unui zeu gravat pe el.

7) Să nu ştergi urmele cratiţei pe cenuşă.

8) Să nu ştergi cu o faclă locul unde ai şezut.

9) Să nu urinezi cu faţa spre soare.

10) Să nu stai pe părul tăiat.

11) Nu îndrepta ascuţişul cuţitului spre vreo fiinţă.

12) Închină-te numai la altare nepătate de sânge.

Dacă respecţi aceste interdicţii ( să nu faci !) îţi asiguri protecţia; deci răul vine spre om nu oricum, ci în urma unor greşeli – răul de la sine.

Răul „trimis“ este o altă poveste; există metode şi împotriva acestuia.

Fie că Pitagora a învăţat de la Zamolxis , fie că Zamolxis a învăţat de la Pitagora,aceste percepte şi o parte din riturile şi misteriile preoţilor din Egipt au ajuns în Carpaţi, preoţii dacilor le-au adaptat, imaginaţia locală le-a îmbogăţit şi împodobit - rezultatul: un conglomerat imens de credinţe şi practici,care,până în prezent au existat în paralel cu cele ale religiei creştine.

Oul cosmic

Din haos a apărut oul ( perşii). Eminescu descrie naşterea acestei tării: „ Punctu, - acela de mişcare mult mai slab ca boaba spumii“.

Oul este un simbol primordial al cosmosului,principiu al creaţiei ( indienii şi chinezii). Din gălbenuş s-a născut Soarele şi din albuş Luna.

În antichitatea greacă şi latină acestea rămân valabile: din oul primordial s-au născut toate. Popoarele slave credeau la fel.

Viaţa pe pământ provine din ou: oul - ou ( la păsări ), forma aproximativ ovoidală a uterului , mai toate seminţele sunt ovoidele. Oul este simbolul naşterii şi renaşterii, al fertilităţii şi fecundităţii, al forţei de neînvins în competiţie cu forţele rele, dar şi simbolul începutului: delicat (gingaş ).

Dacă Oul este un simbol al Binelui, atunci are şi funcţie apotropaică.

Dacă după ce apele unui pârâu au fost învolburate torenţial găseşti în urmă un ou de piatră – înseamnă că ai noroc: poate avea zeci , sute sau mii de kilograme

Oul de piatră , găsit şi nu făcut , pentru zonă ,are rolprotector: se instalează la poartă şi este paznicul întregii gospodării; cine fură aşa ceva ( Doamne , fereşte !) este bătut de cele mai năpraznice necazuri care pot culmina chiar cu moartea.

„ Bine aţi venit în comuna Colţi !“ şi în grupajul „ sculptural “ de întâmpinare este parte şi un ou de piatră: „ umblă liniştit pe aici, vei fi protejat !“

Mai mult , gospodarul ce l-a instalat nu poate să-l înstrăineze; dacă fenomenele atmosferice ajung să-l degradeze, trebuie să-l laşi locului aşa cum devine , sub formă de bucăţi ( ca pe crucea de lemn de la răspântii ).Trovanţii cu formele lor interesante nu sunt acceptaţi în locul oului de piatră: „ mai bine fără “.

Oul de piatră nu se aşează în locuri ce au legătură cu o cruce sau clădire bisericească, nu ar fi nevoie, ce este sfânt nu poate fi blestemat.

Forma de ou are puteri mai mari decât forma sferică.

Trovanţii au şi ei puterile lor, nici vorbă să intervii pentru a completa finisarea începută de natură, lasă-i aşa. O colonie de trovanţi plasată într-o poiană adună energiile cosmice după aşa-numitul efect trovantic.

Măsurători radiestezice a energiilor din „jurul“ unui ou de piatră - te pun pe gânduri; mai multe piese în acelaşi areal, reciproc îşi anulează puterile: adică o poartă şi un singur ou. Trovantul poate avea alcătuire de tip conglomerat, pe când oul de piatră acceptat este uniform şi are acelaşi fel de piatră în compoziţie.

Curiozitate: trovantul - ovoid atrage în jur ( singur ) energii mari, benefice (apotropaice)

Evident că babele mari se află pe Bucegi, babele mijlocii sunt la Ulmet şi Piatra însemnată, iar babele mici se află la începutul minimasivului ce conţine grota lui Dionisie – făcute de natură şi nu de mâna pietrarului. ( Pentru prima privire toate par a fi creaţii ale naturii - însă nu poţi fi sigur; singura ce a primit intervenţia artificială este Piatra însemnată.)

Cei ce au auzit de această piatră spun că are formă de ciupercă , dar este babă în toată regula şi ar fi anormal să nu ascundă ceva şi pe la rădăcini.

(Brâncuşi nu prea a acceptat compoziţii de tip – trovanţi).

Energia Babelor o fi benefică ?!

Să fie bine !

Niciun comentariu: