1) La Broscari , Crucea cu brate egale şi perpendiculare apare inscrisa : a) intr-un patrat ( axe de simetrie - doua din patru) - photo 31 of 255 si photo 29 ( degradare avansata) ; totusi la bratul orizontal , stanga, la acelasi capat doua romburi;
b) intr-un cerc - photo 28; c) libera ( neinscrisa) - mai multe locuri.
Adresele : http://picasaweb.google.ro/rot.grigore/RupesteAlunisNucu
http://picasaweb.google.ro/rot.grigore/CeleOptRomburi# au legatura cu subiectul.
2) Pe o faţă a minimasivului Dionisie-Nucu găsim o variantă interesantă ( puţin obişnuită) : cruce cu braţe egale înscrisă in cerc - incizie ( roata solara !?) , iar în prelungirea axului vertical un cerc mai mic. Gândul meu de nespecialist mă îndeamnă să fac trimitere la medalionul de la Tartaria , sau la reprezentarea stilizată a unui trovant; alături , tot in acest minimasiv , operă a naturii: Sfera şi Cele Trei Babe; in capătul minimasivului: Cei Trei Elefanţi şi Puiul.
Crucea -vechi simbol cosmic - rezultat prin producerea dualitatii;participa doua segmente de lungimi egale - nasterea unghiului, D2 se desface in : doua parti daca cele doua segmente au cate doua capete comune ( V - unghiul) , in trei parti daca un punct al unui segment este extremitatea celuilalt segment ( T - tau) si,in sfarsit , in patru parti daca cele doua segmente se intersecteaza (punctul de intersectie fiind interior fiecarui segment). Simbol cosmic;cele doua segmente , in diferite cazuri reprezinta marimi infinite: laturile unghiului sunt reprezentanti. O cruce cu brate fara sfarsit imparte D2 (sau alte spatii) in parti infinite si instaleaza o ordine , prin orientare se poate stabilii pozitia oricarui element dintr-un asemenmea spatiu. De aici prima putere a acestui simbol: ordoneaza. Prin ordonare se creaza si mesajul despre unele valori contrare care prin legea acestei ordini mentin orizontala balantei; prin aceasta fiecare parte devine complementara prin egalitate la pereche: inainte - inapoi, stanga - dreapta, cer-pamant, inima - spirit. Alunecarea de la simbolul realizat cu ajutorul unui singur element la cele realizate cu ajutorul a doua elemente este abia perceptibila; daca asezi oricum niste puncte in plan - nu sugerezi mare lucru, daca folosind aceste elemente realizezi un contur la care mintea poate face trimitere, atunci ai obtinut o forma subtila a energiei totale cu protectie asupra eliberarii pana la decriptare ( decriptarea ingaduie transformarea energiei in alta forma).
Punctul, cercul si sfera sunt elemente ce se transforma in ele insele prin rotatie de orice grad fata de centrul fiecaruia; un punct rotit in el insusi nu produce altceva si nu modifica ce-i in jur ( spatiul) - autodualitate ( idempotenta) .
Nominalizarea mijlocului unui segment produce dualitate: la o rotatie fata de acest punct se modifica spatiul prin aparitia unei noi pozitii ( cea initiala devine virtuala-reper); la rotatia de un unghi plin - partile isi schimba locurile in cadrul perechii, iar la o rotatie completa spatiul se modifica insa partile isi pastreaza locurile initiale.
Intersectia a doua segmente ( directii) pare la indemana , ortogonalitatea tine de pretentie,de simtul masurii, de simtul orientarii , dar odata realizata am ordonat suportul si ne raportam cu exactitate fata de anumite valori ; usurinta de comunicare obtinuta prin acceptarea unui vehicul care nu deplaseaza , nu transforma ,ci produce impresie . Legatura element-numar (printr-o astfel de raportare) devine fireasca.
Crucea nu a fost inventata , ci a fost data ca unitate de masura a orientarii.
La Dionisie, La Agatoane, La Piatra-Broscari, La Basarabi , cu preponderenta , crucile sunt dintre cele cu bratele egale: greceasca, a sfantului Andrei, de Malta, Cele opt romburi, Crucea cu sageti , Crucea cu mere, Crucea copta, etc.
Fata de complementaritate crucea are pozitie duala: formarea unei perchi si prin polarizarea dualitatii apare ternarul ( crucea Tau) sau cuaternarul .
Dintre patrulatere - in ordinea importantei: rombul si patratul; pentagrama si hexagrama s-ar zice ca tin de momentele mai apropiate noua si nu tocmai: Solidele lui Platon , de exemplu , erau cioplite in piatra cu 1000 de ani inainte ca filozoful , prin cuvant greu , sa le reevalueze.Este posibil ca scrierea Broscari sa aiba o vechime cu multe zerouri:de la segment la icosaedru si la autodualitatea tetraedrului - drum lung.
Includerea combinatiei de segmente in diferite forme geometrice mareste campul posibilitatii de incifrare dar si volumul de informatie ce ar putea fi transmis.
Omul vechimilor prefera aceste segmente si daltuia mesajul facand trimitere la numere: repetitia elementului (in real) producea numarul ( in virtual). Felul si pozitiile elementelor , diferitele rapoarte ale masurilor lor - sunt asa-numitii alti parametrii: prin raportare la dimensiuni, pe baza de transformari poate fi gasit numitorul , insa unind termeni complementari ( doi, fireste !) se formeaza al treilea.
3) Cu silabele au voie a se juca matematicienii , poetii ( lectia despre sonet ) şi comentatorii. De exemplu : AGATON = A + GATON (aminteste de goti); AGA + TON ( aminteste de turci ) ; AGAT + ON ( te poti gandi la orice ) ; AG + ATON.
Trebuie sa recunoastem ca oricare idee (chiar cat de traznita !) daca nu este invectiva,
intr-o revista-divertisment este simpatica . Cine considera ca a fost incalcat dreptul la acces catre bunul-simt , da buna-ziua sau se face ca nu a citit si trece mai incolo !
4) S-a starnit vifornita ! inseamna ca articolul este valoros .
Nu cred ca a spulberat cineva o mana de faina ca sa zicem noi ... ce frumos ninge !
Nu ! Sufla la Bosoveiu” !
5) Este rau si asa : unul sa zica si celalat sa dea din cap ca a inteles si ca o sa aplice totul intocmai ... Daca autorul a gresit ( Doamne, fereste !) , atunci trebuie dezvoltat algoritmul care pune in evidenta eventuala greseala. Atat ! Atacul la persoana deranjeaza un pic puterea de curgere a comentariilor . Buzoienii vor si comentarii molcome ( prin contrast : au sangele aprig !).
6) Formula A.S. si-a propus a sterge ridurile cititorilor : de foarte multe ori a reusit , deci este bine ca exista si ( slava, Domnului !) avem unde comenta .
7) Pana la proba contrarie trebuie sa consideram ca LUANA coboara din onomatopeic ,deci a aparut in perioada cand cuvintele galgaiau articulate fiind.Deci:aua ,Luana, holalo,ogaga,feregaleasa,etc.vin de dincolo de limbile pamantului-sunt intangibile.
8) Pentru mine articolul ramane un model de expunere lirica a unor situatii si notiuni delicate ( necercetate - unele , aproape inexprimabile - altele).
Sa fie numai bine !
Un comentariu:
escort niğde
escort sakarya
escort sivas
escort yalova
Trimiteți un comentariu