Daca un articol produce vifornite ( mai este necesar sa adaug ?!) , inseamna ca este foarte valoros . Sunt nevoit sa fac mai multe precizari :
1) Subsemnatul nu-i specialist nici in istorie , nici in arheologie , nici in probleme de lingvistica ; aua , eu sunt buzoian , m-am nascut intr-un sat din zona respectiva . Deci interventiile mele au o doza de subiectivism : pentru cauze ce tin de locul nasterii sale , un om este capabil sa intre in dispute mai aprige decat cele dintre fanii unor echipe de fotabal ( asta ne-ar mai lipsi: sa nu fie asa ! ).Totusi , sunt hotarat sa afirm numai despre ceea ce am vazut cu ochii , sa nu fiu prea sigur de ceea ce imi spune al treilea ochi , sa cer parerea altor persoane , eventual sa le ascult.
2) Va rog , sa dati pe NET: Sava Gotul si Scrisoarea Bisericii din Gothia catre Biserica din Capadochia . Sa aliniem niste propozitii pentru un eventual algoritm :
- aceasta scrisoare exista ( nu este ceva despre care sa se spuna ca a fost - exista );
- la fel: scrisorile 164 si 165 scrise de Sfantul Vasile cel Mare;
- cat timp gotii au fost federati , aceasta parte s-a numit Gotia. Daca getii = gotii si au ajuns federati dupa Retragere , mie nu-mi convine ( dar daca o fi fost asa-ce sa fac !).
- numele Gotia apare in atatea scrieri ; intamplarile au loc in secolele III-IV d. Ch.
- ca Sfantul Sava a fost martirizat - este indubitabil . Daca Sfantul Sava a fost get si nu got si l-au martirizat getii – atunci rau au facut ! La Martire ( loc despre care se vorbeste si in articol ) au fost martirizate 12 persoane ( femei si copii)-getii sau gotii (?) si care au fost motivele ( ? ) . Getii aveau religia straveche ( in mai toate punctele compatibila crestinismului ( noua religie) - mai putin felul sacrificiului;de ce ar fi alergat getii dupa crestini prin paduri ( ? ) . Sunt nevoit sa observ ca daca eliminam gotii ramanem cu martirii si aruncam aceasta greutate in spatele getilor . In comunele din zona : se vorbeste despre satul in care au slujit Sfantul Sava si Sansala , despre locul unde a fost inecat Sfantul Sava ( in Musaios ); in prezent sunt atatea familii Sava. Reamintesc toponime : Lacul Gotes , Varful Gosei , Varful Gotilor , inscriptia de pe Tezaur ( cu scriere dute - vino) , cetatea de la Pietroasa ... Sa evit repetitia , va rog , dati pe NET : Strasihastrii si economisesc o parte din vorbe.
3) Al treilea ochi imi spune ca sunt geto-dac ; dovezile din zona sunt mai numeroase decat in cazul gotilor , dar nu sunt cercetate . De exemplu , pe acolo nimeni nu mai poarta gluga: trei familii din zece au aceasta piesa ( in lada !) , chiar in doua variante : gluga de toate zilele ( canepa in canepa ) si gluga de zile mari ( lana in lana). Copil fiind am vazut oameni in costumul imortalizat pe Columna. Posed (descoperite in zona) un ciocan , o zabala ( dacica !) si un brazdar al plugului de lemn ; cineva avea o arma akinakes. Adica daca vorbim despre goti nu eliminam pe geto-daci: -Gedi , piatra scumpa a getilor- este vorba despre rumanitul de Colti . Deci ?!
4) Alexandu Odobescu a vizitat zona , a sapat la Pietroasele , a fost la grote , la schituri , la Calugarite , La Maici , La Tainite , etc. Prima interpretare a scrisului dute-vino si acuarele despre grote si locuri in general ...era un geto-dac convins , dar nu a eliminat gotii. Simt ( nu afirm !) : este greu sa demonstram ca gotii nu au fost pe la noi !
5) Daca getii = gotii si au venit dinspre Nistru spre Prut , nici asa nu-i bine , pentru ca asta inseamna ca in secolele I si II nu am avut in zona decat triburi de daci.
6) Sunt adeptul unei teorii unice : sa ne luminam ! O noua mistificare nu ar ajuta pe nimeni . Daca in zona rupestrelor - Wulfilla a lasat o inscriptie ( credibila !) , atunci trebuie cercetat locul La Tocitori, trebuie gasit cel de-al doilea tezaur !
7) Cineva , nume greu , studiaza aceste inscriptii : Broscari ( 1, 2, 3, . . .) , Policiori, Ulmet, Alunis , Nucu, Basarabi - Murfatlar, si altele.
Daca timpul a avut rabdare ! Sa fie bine !
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu